Namn:
Plats: Landskrona, Skåne, Sweden

måndag, november 13, 2006

Kyrkokort

Man bör hålla på med lite olika saker för att hålla ångan uppe. Jag är med i något som heter "Samlarföreningen Kyrkvännerna. I den föreningen samlar man i huvudsak på vykort på kyrkor även vanliga foton. Vi är ca 150 medlemmar från hela landet. Man kan dels byta kyrkokort på gemensamma träffar, men det har jag inte varit med på. Ofta ligger de långt borta från mitt tjäll. Men sen har vi bytescirklar. För tillfället är jag med i två sådana. Sådana startas som regel av någon i styrelsen, men kan även startas av enskilda medlemmar. Ett brev skickas runt med 15 kort. När brevet kommer plockar man ut de kort man vill ha och så lägger man dit lika många. Och sen skickar man brevet vidare efter en bestämd lista. Oftast är man 8 - 10 pers i varje cirkel. När cirkeln gått runt ett antal gånger ombildas cirkeln och nya medlemmar kommer in. Jag brukar få 2 brev i månaden. I går kväll låg det ett brev och väntade. I dag har gått igen korten, plockat ut och in, registrerat och plockat in dem nya i min samling, som består av ett par skolådor. Man lär sig alltid något.
Samlarföreningen har en hemsida www.abc.se/~m8756/index.html