Namn:
Plats: Landskrona, Skåne, Sweden

söndag, november 19, 2006

Att inte göra någonting

Idag tycker jag att jag inte gjort någonting. Hafsat hit och dit. Men lugn det blev visst en hel del i alla fall. Kl 1/2 9 kom Birgitta. Sover Du fortfarande. Du skulle ju beställa biljetter till mig. Jag skall åka till Dalarna i morgon. Sömntrött slår jag på datorn. SJ, sista minuten, just nu, visakort; allt surrar i huvudet. Jag tar mig samman, torkar ögonen så att jag kan se lite grann, sätter i gång. Efter en timme är alla beställningar gjorda. Nu kan Du hämta dem säger jag. När Du ändå skall ut och sopa gatan kan Du väl gå till tobaksaffären och hämta biljetterna säger min bättre hälft. OK. Fixat. Du jag tänkte läsa latin ett tag säger jag. Du - vi skulle ju rensa på gården och sätta lökar innan det blir för sent. OK. Ett par timmar bland vissna blommor och blader. 100 lökar blir planterade. OK. Lite god lunch hinner vi med. Fiskgratäng med massor med omega-3. Rester från igår, men smaskens i alla fall. Nu måste vi ta tag i släktforskningen! Det blir genline nån timme framåt. Det är invigning på Gammeleksgårdens nya kaffestuga. Vi tar väl en paus och åker dit. Specialpris 25 kronor för kaffe och hemmabakta kakor. Jättegott och mysig miljö i den gamla stugan. Hem igen och lite av varje. Mer genline, bestämma kakel till gårdhuset, kopiera korten från ljusstöpningen med min nya kopieringsmaskin, greja med avtalet till eltaxan osv. Nä, nu fixar jag några goda mackor och så delar vi på en flaska Frankenvin. Müller- Thurgau trocken- inte dumt alls. Ja så lyckades vi klara av en dag till utan allt för mycket anstränging. Håller man bara igång så är det inte så dumt att vara pensionär.