Namn:
Plats: Landskrona, Skåne, Sweden

tisdag, november 21, 2006

Höstfåglar


Nu på hösten när det stormar dyker det upp lite udda fåglar. För ett tag sedan visade jag en bild på en alkekung, som hade tagit sig ända hit. Det var ju lite extra exklusivt. I går var jag nere vid Lundåkrahamnen, som ligger i södra delen av Landskrona. Där fick jag syn på ännu en alkfågel, nämligen en tordmule. Det var en ungfågel, som hade kommit och hälsat på. Efter en del försök lyckades jag ta en bild på den. Det blev inte världens bästa, men jag tycker gott han platsar på min blog. Kanhända jag även få en bild på en tredje alka, nämligen sillgrissla. Jag har sett en sådan några gånger både i Lundåkra och Ålabodarnas hamn, men då har jag inte haft kamran med mig. Vi får väl se det kanske lyckas bättre en annan gång. I så fall kommer jag tillbaka. Hej svejs.