Namn:
Plats: Landskrona, Skåne, Sweden

fredag, december 01, 2006

Rondellhund - statyhund


Den sista stora flugan - rondellhunden - har nu även nått Landskrona. Det står en uppe vid rondellen vid poststationen, ja vi säger fortfarande så fast det är inte mycket kvar av den gamla verksamheten. Själv tycker jag att det är en onödig trafikfara. Man tittar om det finns någon hund och så tappar man uppmärksamheten. Läste förresten att den första rondellhunden hade blivit överkörd. Så kan det gå.
Var ute i Borstahusen i går och då så jag en trähund som var knuten till statyn med fiskargumman. Tyvärr hade jag inte kameran med mig. När jag körde ut där idag var hunden borta. Det var synd för jag hade tänkt introducera den sk statyhunden. Det kunde väl vara något med en hund knuten till varje staty. Hoppas någon nappar på det. Kan den ene vara lite käpp så kan väl den andre. Ett nytt ord varder fött!