Namn:
Plats: Landskrona, Skåne, Sweden

torsdag, februari 08, 2007

Nostalgi

Just nu ägnar jag mycket av min tid till scanning. Jag har börjat med de äldsta bilderna. Det är som att leva om sitt liv på nytt. En ganska så underlig känsla. Jag upplever tiden på Ultuna, med våra kämpalekar. Min tid tillsammans med Birgitta före vi var gifta. En hel hop med unga människor passerar förbi. Jag har scannat in bilder från årskursens studieresa till USA 1956. Häftigt.
Och så kom dagen då vi skulle gifta oss. Kvällen innan bodde vi hos vännerna Olle och Margareta. Några härliga bilder där Magareta klär mig i bröllopskläder. Helt obetalbart! Sedan bilder från bröllopet med flera gamla Ultunakamrater.
Tiden går vidare. Vi flyttar till Jokkmokk. Bilder på renar och renutfodring. Fina minnen.
Vår förstfödde föds, Christian. Vi har en härlig bild där han ligger i tvättfatet för badning. Vi bodde i en enkel boning, men vi var unga och livshungriga. No problems.

Jag hade tänkt att visa några bilder på bloggen, men tyvärr är det något fel på datorn. Kanhanda ordnar det upp sig och då kan jag väl återkomma.

I övrigt går livet vidare. Anja sköter sig i skidbackarna och skidskyttarna tog guld i dag. Latinet har börjat igen och lite microbirding hinner jag också med. Såg en skäggdoppning i dag.
Jag tror jag stoppar här för det är antikrundan om en liten stund. Valete amici mei! Vi hörs snart.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hoppas det löser sig med biulduppladdning, såg att Stefan lyckade ladda upp bilder temporät.
Idag kommer Johan Hedenquist hit.
Vore kul att se de gamla bilderna/Christian

9:46 fm  

Skicka en kommentar

<< Home