Namn:
Plats: Landskrona, Skåne, Sweden

tisdag, december 05, 2006

Digitalkamera

Det är inne att ha digitalkamera. För ett tag sen fick jag en riktigt tuff kamera Canon Power Shot S3 IS med en massa funktioner och grejer. Lite mer än vad än vad jag klarar av, åtminstone i början. Och minneskortet. Det är på en gigabite. Det är hur mycket som helst verkar det. Jag har tagit över 400 bilder och det fortfarande minne kvar.
Men det är inte bara att fotografera. För att det ska bli överblickbart måste man skriva på kortena och man måste göra det på ett riktigt sätt för annars blir det bara en ännu värre röra. Det har jag fått erfara med min gamla digitalkamera. (Ja, jag har faktiskt haft en enklare förut).
Jag tror nog att vi slarvar med att skriva på eller registrera våra kort. Det är betydligt roligare att knäppa än att skriva. Det är så lätt att motivationen fattas av någon konstig anledning.
Fast nu har jag lite bättre samvete. I dag har jag faktiskt skivit på alla 400 korten och kört över dem på en CD. Nu fattas bara göra en förteckning över korten i min pärm över kort-CD. Det är jobbigt, men skönt när det är klart.
Man kanske borde dra ner på plåtandet. Vi hörs!
Förresten i går släppte de Mackmyra whisky. Tyvärr glömde jag bort det. Systemets 25 flaskor gick på en gång. Nåja, jag har Famous grouse hemma.

2 Comments:

Blogger Christian Persson said...

Grattis på Sven-dagen/Christian

1:14 em  
Blogger Christian Persson said...

Grattis på Sven-dagen/Christian

1:15 em  

Skicka en kommentar

<< Home