Namn:
Plats: Landskrona, Skåne, Sweden

söndag, januari 07, 2007

Var är gråsparvarna??

I dag tänkte jag satsa hårt. Hade ställt väckaren på halv åtta. Den ringde väl som den skulle, men av någon konstig anledning somnade jag om. Halv nio var jag uppe i alla fall. Frukost och tidningsläsning och lite slalom tog ett par timmar. För att åstadkomma något gick jag till Fysiken och genomförde ett träningspass. Det bättrade på både kroppen och samvetet. De har infört lite nyheter. Förutom en uppsättning med helt nya maskiner har de även börjat med lite bonus. Efter 18 pass får man två valfria frukter. Det är säkert bra, men för mig som äter 7-8 äpplen och päron om dan imponerade det inte särskilt mycket. Men tanken är säkert god.

Efter en god lunch tog jag mig an dagens huvuduppgift. Att hitta gråsparvar. Jag är den ende av microbirdarna som ännu inte hittat dem.

For till Karlslundsparken. Där skall de väl ändå finnas. De brukar gå där och picka frön. Icke sa Nicke. Då provar jag väl på ridklubben. Samma resultat där. Där låg både havre och hästbajs, men de hade nobbat även dessa delikatesser. Vad gör man då?? I Säbyholmsparken finns ett fågelbord. Där fanns inte ett liv, inte ens en talgoxe.

Efter en del funderande har jag kommit på det. De jäklarna har gaddat ihop sig. De tycker det är inte mer än rätt att jag bommar hela tiden. Men jag kommer tillbaka var så säker!! Skrattar bäst som skrattar sist.

Vad skall jag då glädja mig åt? Jo, det gick visst riktigt bra för Henke Larsson i dag. Då säger vi så så länge. Jag smider nya planer. Vi ses.