Namn:
Plats: Landskrona, Skåne, Sweden

lördag, mars 17, 2007

Back to basic



















Long time no see. Ni undrar kanske var jag hållit hus.
Saken är den att vår dotter Annika skulle åka på en veckokurs i Umeå och då skulle hustru Persson ha ett vakande öga över Linus och se till ha allt fungerade uppe i Skattungbyn.
Nu hände det sig, som det står i bibeln, att hustrun fick ont i örat och måste söka sig till stadens medicinman och hon fick pencillin och reseförbud. Det innebar att jag plötsligt fick packa min kappsäck och resa upp till Dalarna som stand in. OK, no problems. Väl upp fick jag bekanta mig med alla djuren. Tyckte Ni skulle få se dem så jag tog några bilder, som jag lägger in med hjälp av Christans dator i Stockholm. Tyvärr lyckades inte komma in på min blogg under hela veckan, men med hjälp av Christian så lyckades jag åter komma i kontakt med mina kära läsare.
Tiden däruppe blev lite annorlunda. Förutom att det var ett strålande vinterväder så var allt så lungt och rogivande. På grund av omläggningen av TV från analogt till digitalt var det helt tyst på den fronten. Det var något tjall med servicemannen. Annika hade redan väntat i över två veckor och nu blev det en till. I ärlighetens namn måste jag säga att det var väldigt skönt med tanke på hur mycket skräp som sänds på TV nu för tiden. Man kände att man kommit tillbaka till den gamla goda tiden, fritt från bombardemanget från etern. Dessutom hittade jag ingen radio, men i ärlighetens namn så letade jag inte särskilt mycket. Fin upplevelse som allt för få får uppleva nuförtiden.
Linus skulle till skolan. Upp varje morgon kl 6.20. Såg till att han fick frukost, följde honom till bussen som gick 7.15. När han kom hem fixade vi kvällsmat. Han är vädigt duktig för att bara vara 12 år. Det blev mat varje dag.
En dag var jag i skolan med Linus. Mycket varierande upplevelser. Åt på "matan" för första gången i mitt liv. Vi fick lapskojs. Jag tyckte det var gott. En hel del av eleverna var av en helt annan uppfattning. Such is life.
Linus spelar keyboard. Har lektion en gång per vecka. Han fick spela upp förra veckans läxa. Gick bra. Fick ny läxa. Oh Sussanna och Honky Tonky! För honom var det tydligen inga problem, Själv tyckte jag det var bra att jag fattade vad styckena hette.
Allt gick väl. Annika kom hem. Min tid var ute. Tog bussen till Stockholm och till Christian och Victoria för ett kort besök. Ätit en god måltid med primitivo som måltidsdryck. TV och livet går vidare. Man lär sig alltid något nytt varje dag.
Nu tackar jag för mig. Vi träffas snart.