Namn:
Plats: Landskrona, Skåne, Sweden

onsdag, mars 07, 2007

Nya tag

Man kämpar på. Det har varit lite sjaskit väder som smålänningarna säger. Men egentligen finns det inget dåligt väger. Klär man sig bara på rätt sätt så är det inga problem.
Fågelskådningen går vidare. I dag var jag ute ett tag i regnrusket. For till något som heter Eskilkärr, som är en nyanlagd våtmark. Den är i alla fall inte mer än några år gammal. Fann till min glädje årets första gråhakedopping. Alltid något att glädja sig åt. Dessutom är den ganska så snygg.
Hustru har varit lite sjuk med ont i ena örat. Hon har ätit pencillin och tagit lite spray som förhoppningsvis skall hjälpa.
Jag har kämpat vidare med scanningen. Jag laddar scannern med fyra bilder och sen tar det ett tag innan de är färdigscannade. Då har man mest suttit och väntat. Sen har jag skrivit på dem och sparat dem på ett lämpligt sätt.
Har retat mig lite över den bortslösade tiden. Nu har jag kommit på en lösning. Det är nämligen så att vi bokat in en resa till Sydafrika till hösten. Då slog det mig plötsligt att det kunde vara kul att lära sig lite Afrikaans som många talar i Sydafrika. Kollade upp det. Linguaphone och Rousette och en del andra institut hade inga kurser, men så hittade jag en sk turistpalör som man kunde låna från Malmö stadsbibliotek. OK, så gjorde jag det. Nu när scannern arbetar lyssnar jag på Afrikaanskursen och på så vis utnyttjar jag tiden lite bättre. Det är lite kul. Kanhända kan jag få lite glädje av det när man kommer dit. Att kunna lite av landets språk kan ofta bereda vägen för en del glädjeämnen. Afrikaans är ju ganska likt holländska. En gång i min ungdom läste jag en Linguaphonekurs i holländska, så jag känner igen en hel del. Det är alltid något visst att ge sig på något nytt.
I övrigt kan jag konstatera att den mesta snön har försvunnet. Jag skulle tro att det är vår i Skåne, åtminstone här i Landskrona.

Jag säger väl tack för mig för den här gången. Vi hörs.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej
Det är från läsarklubben. Vi ser fram emot nya spännande inlägg:)

Christian

8:53 fm  

Skicka en kommentar

<< Home