Namn:
Plats: Landskrona, Skåne, Sweden

tisdag, mars 27, 2007

Vårt känsliga samhälle

Varje tisdag åker jag till Lund för att läsa latin. Men det var inte det det skulle handla om. Gick på trådbussen till stationen för att resa vidare till Lund. På vägen dit fick vi meddelande om att alla tåg var inställda mellan Helsingborg och Malmö i båda riktningarna. OK, jag hoppade av bussen uppe vid Hvilan och gick hem för att ta bilen. Med bilens hjälp kom jag till Lund som planerat.

Nu var det inte bara tågen som blev utslagna. SOS-alarm. En del värmeverk, betalanläggningen vid Öresundsbron blev också blockerade och förmodligen en del till.

På nyheterna på kvällen hörde jag sen att avbrottet med tågen hade berott på ett strömavbrott som varat 0,3 sekunder. Hörde Ni 0,3 sekunder. Det är inte klokt hur känsliga vi har blivit i vårt moderna samhälle. Man blir nästan mörkrädd när man tänker på förlängningen. Vi spänner bågen allt hårdare. Måste vi leva i ett så supermoderniserat samhälle? Just nu verkar det så, fast man inte vill. Nu kryper jag under täcket så får vi träffas en annan gång.